Алгоритми

бесплатная реклама онлайн  5 клас
Там де кружечок - одна правильна відповідь, де квадратик - кілька правильних відповідей.
Тест 1 по темі п.4.1.
Тест 2 по темі п.4.2
Тест 3 по темі п.4.3
Тест 4 по темі п.4.4
Тест 5 пр темі п.4.5


6 клас
Тест 1 Вкладені алгоритмічні структури розгалуження
Тест 2 Вкладені алгоритмічні структури повторення
Тест 3 Розв'язування задач методом поділу на підзадачі
Тест 4 По параграфу 3.1 з книжки Інформатика 6 клас (Ривкінд)
Тест 5 Алгоритми. Робота в Скретч.

7 клас
Тест 1 Алгоритми


Кожного дня ми виконуємо певні дії, і часто не задумуємось над тим, що виконуємо їх в певному порядку. Так, наприклад, виконуємо домашні обов'язки, готуємо їжу, ходимо на роботу.
Тобто ми користуємось якимись планами дій, правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі з них настільки звичні, що ми навіть не задумуємось над ними, коли викрнуємо їх.
Отже, команда - це повідомлення, що спонукає до дії.
Виконавець -  це той, хто виконує команди.
Виконавцем може бути людина, машина, комп'ютер, система людина-машина, верстат-автомат, робот,  які можуть виконувати вказівки алгоритму.
Набір команд, які може виконати виконавець, називають системою команд виконавця.
Алгоритм - це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі.
Алгоритми можна подати у декількох виглядах:
1. Словесна форма подання алгоритму.
2. Графічна форма подання алгоритму.
Виконують алгоритми люди і різні пристрої - комп'ютери, роботи, верстати, супутники, складна побутова техніка, в яку вбудовані програмовані пристрої.
Виконавець алгоритму - це об'єкт, який здатний виконати команди алгоритму.
Якщо  виконавець не матиме уявлення про мету, з якою він виконує алгоритм, то такий алгоритм називається формальним.
Алгоритм опрацюванн даних, написаний  спеціальною мовою програмування та призначений для виконання комп'ютером називається комп'ютерною програмою.
В алгоритм можуть входити лише ті команди, які виконавець зможе виконати, тобто команди із системи команд цього виконавця.
Команди записують одну за одною. Для зручності їх можна нумерувати.
Створений у Скретч алгоритм  з одним або декількома виконавцями, називають проектом.
Виконавця в скретч називають спрайт (тобто це може бути рудий кіт або інший персонаж).
Програма для виконавця називається скрипт.
Спрайт може рухатися, говорити, змінювати зовнішній вигляд, взаємодіяти з іншими виконавцями на сцені.
Сцена - це фон на якому розміщений виконавець, і по якому він може рухатись. Фон можна змінювати. Для цього необхідно вибрати квадратик зі сценою і перейти в закладку фони, та імпортувати потрібний.
Скрипт - це послідовність вказівок, що визначаж, які дії і в якому порядку необхідно виконати певному об'єкту.
Скрипти створюють методом сполучення окремих блоків: або послідовно, або розташовуючи блок у визначеному місці іншого блоку. Один спрайт може мати декілька скриптів, які запускають незалежно дією користувача (натисненням клавіші або кнопки миші), таймером або отриманням повідомлень від іншого спрайту.
Скрипт складається  з стеків.
Стек - це набір послідовно сполучених різнокольорових графічних блоків у межах однієї події.
Блок - це мінімальний фрагмент програми: змінна, оператор, функція. Блоки згруповано в вісім категорій.
Це рух, вигляд, звук, олівець, керувати, датчики, оператори, змінні.
Подія - натискання на задану клавішу, клікання по виконавцю або по сцені, надходження повідомлення від іншого виконавця.
Образи - це зображення вигляду спрайту, тобто виконавця. Цей вигляд можна змінювати - редагувати, видаляти, копіювати.

Запитання:
1. Чи можна наказове речення вважати командою. (Приведіть приклад).
2. Які інструкції ти і твої друзі використовували в навчанні.
3. Які виконавці тобі зустрічалися та які команди вони могли виконувати.
4. Чи можна вважати інструкції та алгоритми синонімами.
5. Які ще є способи подання алгоритмів, крім перелічених в матеріалі.
6. Написати алгоритм користування мікрохвильовою піччю.
7. Написати алгоритм множення десяткових чисел.

Типи алгоритмів.
Лінійний - дії виконуються послідовно, одна  за одною.
Кожна команда лінійного алшоритму є обов'язковою для виконання.
Це алгоритм, який забезпечує отримання результату шляхом одноразового виконання послідовності  дій незалежно від вхідних даних і проміжних результатів.

Розгалужений - це вибір дій в залежності від виконання або невиконання заданої умови.
Розгалуження може бути повним і неповним.
Повне розгалуження має умову та команди при виконанні та невиконанні умови.
Структура:  якщо  виконується  умова то виконуються команди 1  інакше виконуються команди 2.
Неповне оозгалуження має умову і лише виконання команд при виконанні умови.
Структура:  якщо  виконується умова то виконуються команди.

Циклічний - це алгоритм у якому передбачено повторення деякої серії команд.
За допомогою цієї структури описуються однотипні дії, що повторюються декілька разів.
Є алгоритми повторення з лічильником.
Коли вказується кількість повторень.
 Приклад:

Алгоритми повторення з передумовою.
Коли команди повторюються в залежності від виконання умови.


Алгоритми з повторенням з післяумовою.
Коли спочатку виконуються дії, а потім перевіряється виконання умови.



Приклад:


Виконавець переміщуватиметься на 10 кроків, якщо він не доторкається до границі Сцени. Як тільки виконавець доторкнеться до границі Сцени, виконання команди переміщення не відбудеться і виконавець зупиниться біля границі.

Складені умови:
Складені умови, які використовують сполучники І, АБО, НЕ, у середовищі Скретч можна описати за допомогою блоків із групи Оператори:



Метод поділу задачі на підзадачі 
 Великі алгоритми зазвичай проектують так. Спочатку аналізують умову задачі. Складають загальний план її розв'язування. Якщо задача складна, то її розбивають на декілька простіших підзадач. Проектують модульну структуру алгоритму: описують призначення головного та допоміжних алгоритмів, дають їм назви. Потім деталізують (створюють, уточнюють) необхідні допоміжні алгоритми для розв'язування підзадач. Маючи допоміжні алгоритми, записують головний алгоритм, який складатиметься з команд викликів допоміжних. Отже, великі алгоритми утворюють з готових модулів (блоків) подібно до того, як будинки будують з готових блоків, а машини збирають з окремих деталей.